SKR Kontaktcenter
Telefon: 08-452 70 00
Skicka e-post
Den här sidan beskriver hur SKR uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, DOS, omfattar publika webbplatser och det innehåll som finns på dem.
Det finns också undantag från lagens krav på tillgänglighet.
Webbplatsen omfattas av undantag för tillgänglighet och tillgänglighetsredogörelse. Webbplatsen är inte publikt. Webbplatsen har en specifik målgrupp och vänder sig till uteslutande till SKR:s medlemmar, anställda i kommuner och regioner, och kräver inloggning.
SKR vill ändå att webbplatsen ska uppfattas som tillgänglig.
Webbplatsen uppfyller i huvudsak (82 %) lagens krav på tillgänglighet. Exempel på brister som uppmärksammats:
Analys av tillgängligheten har gjorts genom egenvärdering enligt en metod som Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) rekommenderar.
Om du behöver hjälp för att webbplatsen inte är fullständigt tillgänglighetsanpassad kan du kontakta oss. Du kan ringa eller skicka e-post SKR Kontaktcenter.
Myndigheten för digital förvaltning, DIGG, har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på digital tillgänglighet eller hanterar dina synpunkter kan du vända dig till myndigheten DIGG.
Anmäl bristande tillgänglighet hos DIGG
Kontakta oss först! Har du synpunkter på tillgängligheten på webbplatsen vill vi gärna lyssna på dina åsikter och få en möjlighet att förbättra oss.
Telefon till Kontaktcenter: 08-452 70 00
Skicka e-post till Kontaktcenter
Senast uppdaterad 2023-03-01
SKR Kontaktcenter
Telefon: 08-452 70 00
Skicka e-post